Paisos Catalans

diumenge, 30 d’agost del 2015

JUNT(E)S pel Sí!

L'altre dia, divendres vaig ser a l'acte de la candidatura Junts pel sí ( trobo a faltar el també juntes , ja ho sé digueu-me primmirada però l únic que va utilitzar els dos gèneres va ser en Mas ...) va ser encoratjador veure la gentada que s'havia apuntat com a candidat simbòlic , jo encara no he fet .....penso que ho de fer i segurament acabaré fent-ho , si m'apunto aleshores per coherència ja descartaré votar la CUP ....era el dubte que servava .....l'alegria i el bon rotllo regnava en l'ambient;  en un moment dels molts moments de llarga espera en que vaig asseure'm ,  i mentre jo maldava de convèncer la meva escèptica amiga , amb qui vaig assistir al míting, festa ,trobada,  , del perquè i el com i per a que d'aquesta coalició i de les properes eleccions,  un senyor  veí nostre de seient  improvisat, que es va identificar de professió economista, se'm va brindar a explicar-me, a explicar-nos,  planerament i molt instructivament el que jo amb escàs èxit tractava d'explicar-li  a la meva dubitativa amiga.....ho va fer molt bé .....
http://www.xarxaindepe.org/2015/08/gran-acte-de-junts-pel-si-avui-arc-de.html

http://www.vilaweb.cat/noticies/junts-pel-si-vol-fer-una-demostracio-de-forca-en-un-acte-avui-amb-romeva-mas-i-junqueras/


La meva amiga gairebé va quedar convençuda del tot, encara que d'opinió una mica voluble, espero que mantingui el convenciment després d'haver parlat amb el seu nòvio, ja que ell és del catalans que dubten de tot menys del realisme aquell tant nostrat i pessimista de ves encara quedarem pitjor i això vols dir que no és una quimera  en la que s'embolcalla el Mas ?  Ja veure'm com quedarà la cosa......

El parlament del Llach  .....els versos del Estellés llegits, recitats per la Carulla .....l'aparició del Guardiola en vídeo, la  didàctica i abrandada arenga d'en Junqueras  , les paraules del Reyes de Súmate , tot plegat molt emotiu .....com quan el public va entonar fragments de l'Estaca , després que parlés en Llach .....

Abans de la traca final, dos hores i escaig donen per molt, una volta i dues i tres per les parades , les de menjar, de samarretes, i la d'un senegalès català , molt simpàtic,  de la Casamance , que venia, entre altres , herbes i infusions com la d'hibiscus i d'altres productes , aquí la web de la botiga .....
El noi, en un català perfecte i molt eixerit ens va dir que ell en ser d'on era comprenia i estava a favor de la independència.......

Les parades a desenes pels candidats que havien de recollir un kit bullien de cues i de gent que cercava el seu cognom entre els rètols, i a més també recollien adhesions de les persones que s'afegien in situ a la candidatura , crec que van ser unes vuit-centes  i escaig ....a hores d'ara són  59.609 i quan acabi el post seran ja 59.610 si no se'm cola ningú al davant ......

26 comentaris:

  1. Doncs jo sí que sóc candidata simbòlica en aquesta llista. El que passa és que no vaig poder anar a la festa, arribàvem tot just aquella tarda... nº 4.903

    Jo també podria votar la CUP, i també m'hi sentiria ben còmoda, però jo tenia tantes ganes d'unitat per la independència, que ara m'agrada ser-hi i els votaré amb tota la il·lusió del món de fer un país nou i millor.

    Espero que se t'hagi colat molta gent a davant i que se'n hi posin encara molts més al darrere... a veure si arribem als 100.000!!!

    ResponElimina
  2. hola Carme uf i tant que se m'han colat fixa't ara ja som 59711 i espera que he d'anar a validar la inscripció

    ResponElimina
  3. per cert com sé quin número sóc? ara ja som 59732

    ResponElimina
    Respostes
    1. Jo tampoc ho vaig saber quan em vaig apuntar. És més`, em vaig pensar que no havia funcionat, perquè tot plegat va quedar una mica penjat, i no sabia si ja m'havia apuntat o no. Finalment ho vaig saber més tard, en una de les mils cartes que m'han anat enviant...a veure si ho reps, tu també!

      Fa gràcia saber i guardar aquestes coses...

      Elimina
    2. ah doncs m'esperaré a veure si aconsegueixo saber-ho

      Elimina
    3. a hores d'ara la web indica la bonica quantitat de 61898!!!! o sia des ahir gairebé dos mil candidatures més

      Elimina
  4. Noies, sí, l'alegria s'encomana, però...jo seguiré de moment, dubtant. La balança encara no té el fiador a lloc. Encara sóc al meu poble, on governen les CUP, i molt bé, per cert.

    ResponElimina
    Respostes
    1. potser ho trobes contradictori però jo vaig votar la CUP a les municipals ....encantada que hi fossin a l'ajuntament ....equivocada o no ja veurem tot sigui per anar a millor , dubtar no es pas dolent jo dubtava fins fa poc

      Elimina

  5. Excel·lent crònica de l'acte de l'altre dia!

    Abraçades, des de El Far.

    ResponElimina
  6. si entre tots anem empenyent acabarem guanyant, la recompensa no serà immediata però amb paciència serà nostre

    ResponElimina
    Respostes
    1. entre tots empenyem sí .....serà dur i llarg però un camí ple d'il·lusió

      Elimina
  7. Un acte que em treu un somriure d'immensa alegria.
    Gràssis per compartir-ho!

    Aferradetes :)

    ResponElimina
  8. Veig que va ser un acte emocionant, Elfree!
    Un dia per recordar.

    ResponElimina
  9. Jo també sóc candidat, però no vaig assistir a l'acte perquè divendres al vespre em va fatal. No em cal, que ja prou campanya faré. Però pel que em van dir, l'acte va estar molt bé. No hi va haver Segadors, però, oi?

    ResponElimina
    Respostes
    1. la veritat és que després de ser-hi des de les sis de la tarda me,n vaig anar una estona abans que acabés XeXu, o sigui que no puc dir-te si va acabar amb els segadors o no ....a mi assistir no em costava gens per que estic per la vora.....de feina no te'n faltarà no

      Elimina
  10. També sóc candidata, però als actes multitudinaris de moment encara se'n fan molt costa amunt... sempre hi sóc d'esperit de voluntat... físicament ja és un altre cosa...

    ResponElimina
  11. bruixeta cadascú aporta a la seva manera i l'esperit fa molt!

    ResponElimina
  12. Pel que veig dec ser l'únic lector d'aquest blog que no es candidat, quines coses...

    ResponElimina
    Respostes
    1. sempre estàs a temps de ser-ho, si vols és clar, comenta-li a l'ahse

      Elimina
  13. Jo em vaig intentar apuntar a això de ser candidata, però no sé si ho vaig fer bé o no i ara em fa ràbia...
    L'altre dia em vaig quedar de pasta de moniato, perquè vaig felicitar una amiga molt independentista pel Facebook , amb una estelada i un comentari adient, doncs ella em va contestar que ho havia d'haver fet per correu, perquè així tothom sap el què pensem...Jo li vaig dir que sempre ho podia esborrar; perquè vegis que la política de la por va fent la seva feina!!!
    Petonets.

    ResponElimina
    Respostes
    1. si vas fer tot els pasos que et deia la web segur que si que ho vas fer bé , hi ha una manera be fàcil de saber si estàs apuntada o no, si t'arriben correus de junts pel si és que t'hi has apuntat bé.....
      Respecte a això de la por no ho sé si és la raó de la teva amiga, vull dir que avui en dia a facebook mai se sap qui et pot llegir ....no se les seves raons tindrà creus és por?

      Elimina
  14. Amb la música del mestre Llach:
    "ben junts, hem d'anar ben junts"...
    ..."I quan sereu deslliurats
    torneu a començar els nous passos...."

    ResponElimina

benvinguts comentaris