Paisos Catalans

dissabte, 29 de desembre del 2012

El penúltim del 2012! (Dos en un)

S'acosta la data en que convencionalment donem per finalitzat un any i encetem l'altre .....dos dies només i l'home dels nassos passejarà pels carrers ....encara que enguany els qui més nassos i penques han tingut són els qui malmeten els drets del poble i s'autonomenent populars .....balanç de l'any? no sabria què dir o si ......em vaig proposar fites que ni tant sols he tractat de complir ...i perquè? doncs no ho sé , l'excusa seria que passo moltes més hores al lloc de feina que a casa, que l'ampliació d'horaris i l'increment de responsabilitats no em deixa temps suficient per coses que requereixen una inversió de temps i ganes i empenta...i per ara enguany no he anat sobrada de cap de les tres condicions .....

Al món blocaire m'he pogut dedicar molt menys per la manca de temps....però  per sort meva he tingut algunes trobades reals i no virtuals , impactants i emotives ,enguany : la presentació de Bocins de Marta Pérez Sierra al Pipas' Club al febrer; la Festa veïnal de celebració de les Històries veïnals organitzades pel el veí de dalt a L'horiginal ; després el 8 de juliol la presentació al bar la Papa del llibre Històries veïnals, la micro trobada blocaire el 29 de juliol organitzada per la cantireta i la Glória..... i lamento no haver pogut anar a altres que també s'han produït ......

I aprofito per posar la meva llista de llibres llegits, que ha disminuït respecte l'any passat,  tot seguint la tradició inaugurada pel XeXu, a qui tots ja coneixeu ....i com veureu la lectura ha estat molt blocaire;

 
  • 1.       Grans esperances . Charles Dickens
  • 2.       Historia de dos ciudades. Charles Dickens.
  • 3.       Dites.cat. Victor Pàmies.
  • 4.       Amb cara i ulls. Víctor Pàmies.
  • 5.       En cap cap cap. Víctor Pàmies.
  • 6.       Bocins- Marta Pérez  Sierra.
  • 7.       Històries veïnals. (autoria col.lectiva)
  • 8.       365 contes. Un any de contes, ( autoria compartida)
  • 9.       El proceso. Franz Kafka.
  • 10.   Línia groga ( un batec sota la ciutat) Rafel Casas.
  • 11.   Las neuronas espejo. Marco  Lacoboni.
  • 12.   Aigua bruta. Paul Vidal.
  • 13.   El cocodril i altres narracions- F. Dostoievski
  • 14.   Antologia poètica de J.V. Foix
  • 15.   ¿Es real la realidad? Paul Watzlavick
  • 16.   Cambio. Paul Watzlavick.
  • 17.   Escritos. Edward Hopper.
  • 18.   Pienso, luego sufro. Giorgio Nardone .
  • 19.   La gestió del temps personal i col·lectiu. Rosa López.
  • 20.   El cerebro y la inteligencia emocional  Daniel Goleman.
  • 21.   Intel·ligència social. Daniel Goleman.
  • 22.   Memòria d’uns ulls pintats. Lluís Llach .
  • 23.   Metodologia de la intervención social ( varis autors)
  • 24.   La Constitució espanyola 1978
  • 25.   La tía Tula. Miguel de Unamuno



ah! amb aquest apunt ja en porto 996 ... n'he fet dos en un  però només compta per un és clar..si no m'erro són només 4 els que em resten per fer els 1000! ( tant compte enrere i no tinc ni idea de com puc celebrar-ho).....el 31 tornaré per desitjar-vos un bon any! 
Ah i no sé si puc comptabilitzar la famosa constitució com a llibre ...no tinc clar si considerar-la ficció o no...o paper mullat.....

14 comentaris:

  1. Jo també m'he llegit El proceso! I, per cert, em va decebre bastant.

    A destacar això de la constitució espanyola... déu n'hi do!

    ResponElimina
  2. Sí que és un 2x1 aquest post! Però molt, bé, en un de sol t'ho ventiles. Primerament, dir que això de la llista de llibres no és invenció meva, eh? Alguna gent vau decidir fer-ho perquè m'ho vau veure a mi (i m'encanta), però jo també li vaig veure a algú altre, eh?

    Bé, dir que ja que no has tingut temps per estar tant pels blogs, t'has dedicat almenys a llegir llibres de blogaires, hehehe. No està malament. Coincidim poc, només en el primer Dickens, que també he llegit aquest any, i el de 365 contes que vaig llegint a raó d'un per nit. Pel que fa a la constitució espanyola, és clar que l'has de comptar. Que sigui un llibre dolent i mal acabat no farà que el discriminem, no?

    25 llibres em sembla una xifra més que respectable, i a més molts no són precisament lectures lleugeres. El dia que tinguis temps no sé on arribaràs.

    ResponElimina
  3. coincidim en 0/25 bé bé xD

    ResponElimina
  4. Coincidim en dos llibres, aquest 2012 (i també per "culpa de la blogosfera" ;-D) he llegit "Història de dues ciutats" que em va agradar força i "El procés" que no em va agradar tant.
    Pel que fa a la constitució, no entra en el que jo entenc per literatura i no l'hauria posat a la llista, però com jo no faig llista doncs tu mateixa. :-)

    ResponElimina
  5. La constitució espanyola??? heheh!! deu ni dó Elfree, això és armar-se de valor! :-))

    Ptonets!

    ResponElimina
  6. Déu n'hi do la varietat lectora, eh? clàssics, ficció, no ficció, blogaires, la Consti!!

    Les fites proposades... rarament es compleixen, no? hi deu haver una dita per a aquest fenomen... sigui com sigui, "Després d'un temps, un altre en ve" (aquest de Dites.cat el tinc per influència teva, que Consti! :)

    Fins ara!

    ResponElimina
  7. Coincidim en les lectures blocaires...
    També amb la memòria d'uns ulls pintats i alguns altres més professionals que jo ja havia llegit anteriorment: Goleman i Watzlavick em falta aquest últim Nardone que només l'he fullejat.

    I n'hi ha un que segur que no podria amb ell: la constitució. Em posaria malalta. Millor m'ho deixo córrer! T'admiro, es necessita valor!!!

    ResponElimina
  8. Només coincideixo amb les lectures d'en Pau Vidal (l'any passat) i la d'en Llach. la Constitució ni tocar-la :-)

    Que tinguis una bona entrada d'any!!!

    ResponElimina
  9. Crec que començaràs l'any bé, si més no, els primers dies faràs els 1000. Això deu ser un bon auguri ;)

    ResponElimina
  10. M'ha agradat la teva llista, i m'has fet riure amb la Constitució, jo la vaig llegir quan vaig fer les opos! i uns quants cops!! Molt bona entrada d'any i a continuar llegint!!

    ResponElimina
  11. Bona lectora, Elfree!
    En quant els dubtes sobre la Constitució t'entenc: es pot posar en qualsevol de les dues categories.

    ResponElimina
  12. Salut, per aquest nou any amb retallades anunciades.

    ResponElimina
  13. Maurici no coincidim a mi el procés em va torna a frapar per segona vegada, és més li vaig trobar grans semblances amb la situació actual, i referent a la constitució no és la primera lectura que en faig , trobo que tots hauríem d'estar assabentats de primera mà d'allò que en teoria ens regeix ...en fi et desitjo un bon any 2013 Maurici pel de narracions i lectures!

    XeXu segurament no t'ho has inventat tu això de la llista de llibres llegit però has de reconèixer que en el petit gran món catosferic el referent has estat tu... i sí t'hem seguit...serà per alguna cosa oi? home abans llegia molt més i més literatura....la constitució no és pas literatura com tampoc ho són molts dels llibres que m'he llegit que són de psicologia i altres...bones lectures Xexu ! llegir-te un Dickens li deus a l'Assumpta jeje!
    pons 007 doncs ple al 0 hem fet!:-))
    McAbeu almenys coincidim en algun...si només posés llibres estrictament literaris hauria de fer fora la "consti" i altres...gràcies per la visita gran rei dels sonets! i dels enigmes!
    Alba de fet més que valor ha estat també necessitat, faig de profe i me l'havia de rellegir....això si deixa un regust amarg!
    Gemma així que per influencia meva?....jajaja doncs que bé ! a mi m'agrada picar de tot ...sóc una tastaolletes , lamento no haver trobat temps per llegir bones novel.les! esperem que després d'un temps un altre vingui..i millor si pot ser...


    Carme m'alegra coincidir en algunes lectures...no te'l recomano especialment aquest de Nardone ...no m'ha aportat res de nou...tens raó la constitució fa agafar mal de ventre!

    gràcies Quadern , m'agradaria haver pogut llegir més ficció ....bones lectures i bones ressenyes!
    Que els deus de la bona ventura t'escoltin novesflors !tant debò arribar als mil post sigui un signe de bon auguri! bon any!

    gràcies Marta ! hi ha una mica de tot....la constitució per feina me l'ha he rellegit però en general sóc del parer que hem de conèixer de primera mà lleis, estatuts i el que sigui que ens afecti! que tinguis una bona sortida d'any!

    Hola Glòria jaja si la puc posar al cantó de ficció perquè tot el es refereix a drets i llibertats ara és novel·la i l'altre part paper d'estrassa per ofegar-nos!

    ResponElimina
  14. Montse m'has aparegut just quan estava responen els anteriors comentaris...si salut , feina i coratge ens caldrà per encarar un altre any! en lloc de bon cop de falç potser caldrà dir bon cop de tisores! ai!

    ResponElimina

benvinguts comentaris