Paisos Catalans

dijous, 26 de febrer del 2009

Dies Jovis

L'aprenentatge de la decepció és constant i estable.
Decebre's és un sentiment que prové d'haver-se fet prèviament una idea o predicció sobre el futur.
Però nosaltres no podem mai tenir una experiència de quelcom que encara no ha passat. Sempre estem en el present. En conseqüència no puc escriure que la proposició :"l'aprenentatge de la decepció és constant i estable " sigui una proposició certa perquè no és una qüestió de fet sinó una relació entre idees. Aquestes idees , suposadament connectades entre sí per les lleis de l'associació d'idees: semblança, contigüitat, "causa-efecte"...no provenen de cap impressió, no són còpies de cap impressió, així doncs no són certes...

Berkeley va escriure: esse est percipi

L'empirisme arriba a negar o si més no, a posar en dubte que existeixi un "jo " estable, una realitat material externa a nosaltres; un Déu.. De la auto percepció de nosaltres, vital per Descartes ;de la certesa inqüestionable que jo sóc passem a la corda fluixa del no hi ha res que jo pugui conéixer sinó és per la experiència... i quina experiència del jo puc tenir? podem sentir puntualment una decepció, més tard una alegria....però no podem atribuir a un jo estable tot això sino és per la memòria...

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

benvinguts comentaris